Şiir Düşü 1


Birkaç yıl öncesine kadar ciddi anlamda bir şiir dergisi çıkarmayı düşünüyordum. Öncelikli amacım tıp fakültesi öğrencilerine şiiri sevdirmekti. Zamanla Afyon'da bir şiir dergisi ekibi oluşturulacak ve Afyon'dan Türkiye'ye bir ‘şiir düşü' doğacaktı. Bu nedenle dergimin ismini "Şiir Düşü" olarak belirlemiştim. Uzun süre derginin yayın ilkelerini belirlemek ve şiir üzerine düşüncelerimi kaleme almakla uğraştım. Sonunda istediğim şeyleri yapıp, ilk sayı için yeterli birikime ulaştığımda, sıra ekibi kurmaya geldiğinde ne yazık ki destek alabileceğim bir kişi bile bulamadım. Şiirle ilgilendiğini, şiir yazdığını söyleyenler bile desteklerini çok gördüler. Belki birkaç sayıyı kendi başıma çıkarabilirdim, fakat bu da büyük bir risk taşıyordu. Birkaç sayı sonunda belki destek verenler çıkabilirdi ve ondan sonra daha güçlü bir şekilde ilerlerdik, ama ya birkaç sayının sonunda ben de yorgun düşersem ve dergiyle ilgilenemezsem de başarısızlıkla sonuçlanan bir dergi projesi olursa diye bu projeyi ertelemiştim. Birkaç yıldır da bir köşede bekliyordu. Fakat yakın zamanda hayata geçecek gibi durmadığı için ben de "Şiir Düşü"nü başka bir şekilde kullanmaya karar verdim. İlerde çıkaracağım şiir dergisine de birikim oluşturmak açısından büyük öneme sahip şiir günlüklerini ve şiirle ilgili yazıları, düşünceleri, saptamaları bu başlık altında yayınlama kararı aldım.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

3 Yorumlar

  1. bir edebiyat dergisi için kolları sıvama isteğini nicedir bende duyumsuyorum. Birilerinin ses'i olmayan fakat sonuna kadar sanatın sesi olabilecek nitelikte bir dergi.. bu, benim için güzel bir düş şimdilik..

    YanıtlaSil
  2. Halil İbrahim Özbay8 Temmuz 2011 18:31

    Şiir zaten tek kişilik bir yolculuk Sevgili Mustafa...Ya da yolun uzun bir kısmını tek başına gittiğin...Daha sonra, gidiş güzergahına ve yolculuğun çekiciliğine göre, şiirinin terkisine takılanlar çıkıyor...Elbette konu dergi çıkarmak olunca, tamamen sıkı yol arkadaşları gerektiriyor...Ki yol uzun olsun, engeller aşılsın. Düşlerin gerçek olsun...şiir düşlerin...

    YanıtlaSil
  3. şiir bahanedir ya... Devamışamın yamacında. tek kişi yazar belki, ama toplumcudur. her insan şiir yazar lisede sevgilisine askerde annesine v.b. her insan bir iki dize karalamıştır mutlak. fakat çok az şairimiz vardır neden biliyormusun o toplumcu yanını şiirinde geliştirmediği için. yayıncılık işin içine girince işler biraz farklılaşır. sevmediğin şairi görmezden gelemezsin. her şiiri yayınlayamazsın. şiir düşü yerine düşsel şiir olsa çünkü yayınlayacakların yazılmış olan şiirler yazımı düşünülenler değil haksızmıyım. sana edebiyat kooperatifiyle ilişki kurmanı tavsiye ederim. benim arkadaş listemde bulabilirsin serdal atmaca yada başkan ilyas orakla konuşmanı öneririm bizim bir ahmet necdet imiz var 1933 doğumlu coğrafya profösörü 90 kitap basmış ihtiyar kurt harika bir insan bir tavsiyem olacak yalnız sadece şiir yayınlanacak bir dergi ilgi çekmez. ben kendi şiirlerimle veya geçmişteki gazetecilik deneyimlerimle sana ve düşü ne destek veririm bağlantı noktalarında yardımcı olmaya çalışırım

    YanıtlaSil