Varlık Dergisinin Soruşturması Üzerine



Varlık dergisi “21. yüzyılın şiir, öykü ve romanını kimler yazıyor?” diye bir soruşturma yapmış son sayısında. ( Temmuz 2009, sayı: 1222)
Ben de son 7-8 yılda edebiyat dergilerini yakından takip eden, gençlik ödüllerinin sonuçlarını merakla bekleyen, ulaşabildiğim ilk kitapları dikkatle okuyan, son dönem Türk edebiyatı üzerine düşünen biri olarak kısa bir değerlendirme yapmak istedim.
Elbette soruşturmaya katılan yazar, şairler gibi yakından takip edemedim tüm yayınlanan kitapları. Afyon’da bir üniversite öğrencisiyim ve her çıkan kitap da evime gönderilmiyor. Ayrıca bu şehre de her çıkan kitap gelmiyor ve İzmir’e gittikçe yazarların yeni çıkan kitaplarına ulaşabiliyorum. Bunda da kısıtlı bir kitaba ulaşmanın sıkıntısını yaşıyorum. Yine de her ay 5-6 edebiyat dergisi okuyup, internet üzerinden yapılan tartışmalara katılıp, özellikle de yayınlanan bütün şiir yıllıklarını edindiğim için bu konuda fikir belirtebilecek durumda hissediyorum kendimi.
Her ay edebiyat dergilerini açınca onlarca yeni şair, öykücü adayıyla karşılaşırız. Ben her ay yeni duyduğum adları bir kenara not eder, bir sonraki şiirinin, öyküsünün yayınlanmasını beklerim. Çok beğendiklerimi özellikle işaretler, yayınlanmış kitabı olup olmadığına bakarım.
Konumuz 21. yüzyılda yayınlanan kitaplar olmadığı için ben de 21. yüzyılda ilk kitapları çıkan yazarlar arasından benim açımdan edebiyata yön veren, verebileceğini düşündüklerimin adını anacağım.
Adını anacağım yazarların bazıları farklı türlerde de ürün verdikleri için şiir, öykü, roman gibi bir ayrım yapmadan direkt isimleri vermenin daha doğru olacağını düşündüm.
Bana göre 21. yüzyıl Türk edebiyatında ilk kitaplarını yayınlayıp, daha şimdiden Türk edebiyatında önemli bir yere sahip olan yazarlar/şairler şunlar: Sema Kaygusuz, Onur Caymaz, Gonca Özmen, Can Bahadır Yüce, Mehmet Erte, Ertan Yılmaz, Onur Behramoğlu, Sibel K. Türker, Yusuf Uğur Uğurel, Yavuz Ekinci, Gülce Başer, Alper Gencer, Ercan Y. Yılmaz.
Benim açımdan ön plana çıkan yazarlar. Bu yazarların dergilerde yayınlanan her ürününü merakla okuyup, her yayınladıkları kitabı da almaya çalışırım. Şimdiden yıllarca takip edebileceğimi düşündüğüm böyle yazarların varlığı beni edebiyatın büyüsüne kaptırıyor.

/ sekiztemmuzikibindokuz
İzmir /

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar