Okuma Defteri VI



Edebiyat Notları 2

Üç Yeni Kitap

Sahaflarda ve kütüphanelerde kendimi çok huzurlu hissederim. Daha önce bambaşka insanların dokunduğu, değişik düşüncelerle okuduğu kitaplarla iç içe olmak insana çok büyük bir keyif veriyor. Hele bir de değer verdiğin bir yazarın daha önce bulamadığın kitabını tozlu rafların en kuytu yerinde bulunca demeyin keyfime.
Bir sahafa yolum düştü bugün. İçeri girer girmez bulunduğum şehirden çok farklı bir yerde olduğum hissine kapıldım. Raflardaki kitaplara tek tek baktım ve birçoğuna elimi sürdüm. Elime takılan 3 kitabı da hemen kütüphaneme eklemek üzere aldım:

Salâh Birsel’in denemelerinin farklılığını çok iyi bilirim. Özellikle kendi deyişiyle “1001 Gece Denemeleri”nde bir konudan yola çıkıp çok farklı düşünceleri okura aktarmayı çok iyi başarır.
Yapıştırma Bıyık’la karşılaşınca bu kitabı almam gerektiğini düşündüm. Ve bir yandan da kendi kendime niçin hiçbir yayınevinin Salâh Birsel kitaplarını toplu halde yayınlamadığını sordum. Sel Yayıncılık Salâh Bey Tarihini yayınladı ama şiirlerini, günlüklerini ve diğer denemelerini yayınlamadı.

• Dergilerden şiirlerini takip ettiğim, fakat kitaplarından hiçbirini okumadığım yazarlardan biri de Gülseli İnal. Onun da Dans Natura isimli kitabını alıp kitaplığımdaki şairlere bir yenisini eklemenin iyi olacağı kanaatine vardım.

•Bugünlerde kazandığı Penyo Penev Uluslararası Şiir Ödülü’nün hiçbir basın kuruluşu tarafından haber yapılmadığından şikayet eden Özdemir İnce’nin şiir üzerine yazdığı eleştiri yazıları ilgimi her zaman çekmiştir. Daha önce Şiir ve Gerçeklik isimli kitabı bana bayağı yol göstermişti. Bugün de elime takılan Tabula Rasa’nın alt başlığında Eleştirel Denemeler yazısını görünce almak şart oldu.

-          Salâh BirselYapıştırma BıyıkDeneme Özgün Yayın Dağıtım Birinci Basım Nisan 1985 168 syf
-          Gülseli İnalDans NaturaŞiir Broy Yayınları Şubat 1991 80 syf
-          Özdemir İnceTabula RasaDeneme İş Bankası Kültür Yayınları Birinci Basım Kasım 2002 150 syf

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar