Penguen Kolu/Kanadı III



projeler

Yazmak Eylemi

Ferit Edgü’nün aynı isimli kitabından esinlenerek ortaya çıktı bu proje. Ferit Edgü, bu kitabında bir olayı 101 farklı şekilde yazmayı denemiş ve ortaya çok keyifli bir kitap çıkmış. İlk okuduğumda da beni etkilemişti bu düşünce, fakat yazmayı ya da proje haline getirmeyi akıl etmemiştim.
Ben de Ferit Edgü gibi bir olayı 101 farklı şekilde yazmalıyım, diye düşünmeye başlayınca ortaya çıktı bu proje. Henüz hangi olaydan yola çıkarak 101 farklı metin yazacağıma karar veremedim. En son İdil Biret konserini basanlar için bu projenin ilerleyebileceğini düşündüm, fakat o saçma olayı her gün düşünüp, farklı şekilde yazmaya çalışınca olayın iğrençliği nedeniyle hayattan soğuyacağımı düşündüğüm için vazgeçtim. Bir de en kısa zamanda Raymond Queneau’nun Biçem Alıştırmaları isimli kitabını da okumalıyım. Ferit Edgü’ye Yazmak Eylemi için o kitap esin kaynağı olmuş. Bu projenin aynı zamanda öykü yazmamı da olumlu etkileyeceğini düşünüyorum.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar