Penguen Kolu/Kanadı V



projeler

Kitaplığımın Raflarından

Öneri listeleri her zaman ilgimi çeker. Özellikle de sevdiğim yazarların yaptığı kitap önerileri beni hep tarifsiz bir mutluluğa iter. Bir de bu önerilen kitaplar kitaplığımda daha önceden yer edindiyse demeyin keyfime. Hemen kitaplığımdan o kitapları bulurum ve büyük bir özenle sayfalarını karıştırırım. Daha önce okuduğum bir kitapsa altını çizdiğim satırları yeniden okurum. Her kitabın en arka sayfasına o kitabın hangi tarihte nerden alındığına dair mini notlar düşmüşümdür. O notlara bakarak kitabı aldığım zamana ve o kitabı alırken içinde bulunduğum ruh haline yeniden dönmeye çalışırım. Bu benim için tarifsiz bir mutluluktur. Ben bu mutluluğu yaşadığım için başka insanların da bu tür bir mutluluk yaşadığını bilirim. O nedenle çok sık beğendiğim kitaplardan bahsetmeye çalışırım.
Şimdi bu düşünceyi farklı bir şekilde yepyeni bir proje olarak kullanmayı düşünüyorum. Kitaplığımdaki kitaplar benim açımdan 5 türdür: Şiir, roman, öykü, deneme ve diğer. Kitaplığımdaki kitapların büyük çoğunluğu edebiyat kitapları olduğu için edebiyat dışındaki kitapları diğerleri diye kategorize ettim. Bu diğerlerinin içinde elbette ki felsefeden tarihe, resimden müziğe, tiyatrodan sinemaya, geziden siyasete uzanan çok farklı türlerde kitaplar var.
Yeni projemde bu 5 türe ayırdığım kitapların kapaklarını “Kitaplığımın Raflarından” başlığı altında yayınlayacağım. Her hafta 5 farklı kitap kapağının yayınlanacağı bu projeye en kısa zamanda başlamayı düşünüyorum.

/yirmiikikasımikibindokuz onaltısıfırdört
Afyonkarahisar /

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar