Yazı Masası 1

Uzun bir aradan sonra kendime yeniden güzel bir yazı masası oluşturdum. Bir kenarına bilgisayarımı, bir kenarına üzerinde çalıştığım kitapları/dergileri, bir kenarına da defterlerimi yerleştirdim. Ve bunun üzerine de, Penguen Kolu/Kanadı’na uğramadan, yepyeni bir proje belirdi zihnimde: Yazı Masası. Üzerinde çalıştığım yazılar hakkında belli periyotlarla bir yazı yazmayı planlıyorum. 20’den fazla kategoride zihnimde planlar yaparken bazı aksaklıklar yaşadığım için, hem Rota’mı belirlemenin hem de artık sonlandırma noktasına geldiğim ürünler hakkında bilgi vermenin, planladıklarımı daha hızlı bir zamanda hayata geçirmeme katkı sağlayacağını düşünüyorum. Bunları yaparken de kategori kategori ilerlemenin daha faydalı olacağının farkındayım.

Denemeler:

Edebiyat dergileri üzerine yazdığım bir denemeyi bitirmek üzereyim. En kısa zamanda son halini verip yayınlayacağım. Onun dışında sıradanlık ve her konuda fikir beyan etme isteği duyan insanlar hakkındaki denemelerimi de yazmaya başladım, fakat umduğumdan yavaş bir hızla ilerliyorlar. Hiç Sevmem, İsterdim-Türk Edebiyatı Üzerine Bir Ukde Denemesi, Karşılıksız Aşk Üzerine Çeşitlemeler başlıklı denemelerim de yayınlanmayı bekliyor.

Şiirler, Alıştırmalar ve Şiir Düşü:

Son zamanlarda yeterince şiir üzerine yoğunlaşamıyorum. Yazdığım bir-iki alıştırmayı da şiir bütünlüğüne kavuşturamadım. Daha önce yazdığım Olasılıksızlık, Yitik Aşklar Köşesi, Neden başlıklı şiirlerime son halini verip yayınlayacağım. Öleyazılan Aşk, Düş, Dile Gelen Kalemim başlıklı şiirlerim de hazır olarak yayınlanmayı bekliyorlar.
Şiir Düşü için daha önce şiir üzerine yazılmış kitaplar, şiir kitapları, antolojiler, dergilerde şiir üzerine yazılan yazılarla şiirleri bir kenara ayırmıştım. Onlar üzerinden Şiir Düşü’nü şekillendirmeye çalışırken, yeni kitaplar ve antolojiler de ekledim onların yanına: Ataol Behramoğlu’nun hazırladığı Büyük Türk Şiiri Antolojisi, Cemal Süreya’nın hazırladığı 100 Aşk Şiiri, Erdal Doğan’ın hazırladığı Her Güne Bir Şiir antolojisi, Nihat Behram’ın hazırladığı Başkaldırı Şiirleri, Adnan Özer’in hazırladığı Dünya Edebiyatından Aşk Şiirleri antolojisi, Metin Celâl’in hazırladığı Türk Edebiyatından Aşk Şiirleri antolojisi, Abdullah Özkan ve Refik Durbaş’ın hazırladığı Cumhuriyetten Günümüze Türk Şiiri Antolojisi, Mehmet H. Doğan’ın hazırladığı Adam Şiir Yıllıkları, Veysel Çolak’ın hazırladığı yıllıklar, Gülten Akın’ın Şiir Üzerine Notlar, Bâki Asiltürk’ün Hilesiz Terazi, Gültekin Emre’nin Kardeş Fırtınalar ve Doğan Hızlan’ın Şiir Çilingiri adlı kitaplarını da ekleyerek Şiir Düşü’ne gerektiği şekilde yoğunlaşacağım.
Şiir Üzerine Notlar başlıklı yazdığım yazıyı Şiir Düşü’nde yayınlamayı uygun buldum. Daha önce yazdığım Şiir Üzerine Kısa Bir Yazı başlıklı denememi de gözden geçirip, yeniden Şiir Düşü için yazacağım.

Hayat Notları, Kısa Metinler ve Değinmeler:

Hayat Notları -XI- uzun zamandır hazır ve yakında yayınlayacağım. Şu günlerde Hayat Notları -XII- için çalışıyorum. Hayat Notları’mın birini aşk ve dostluk birlikteliği üzerine ayırdım. Planladığım gibi giderse bu temalı aforizmalarım Hayat Notları -XIII- başlığıyla yayınlanacak.
Kısa Metinler için daha önce yazdığım iki metni yayınlamayı uygun gördüm. Birine Suluh başlığını verdim, fakat diğeri için henüz uygun bir başlık bulamadım. Muhtemelen Dejevusal Montaj olacak o metnin başlığı.
Değinmeler için de elimde bir miktar birikim oluştu. Hayat Notları’na ve Kısa Metinler’e uygun olmayan mini denemeler ya da değiniler de bir bütünlük oluşturacak şekilde en kısa zamanda yayına hazır hale gelecektir.

Kitap Eleştirileri ve Okuma Defteri:

Enis Batur’un Hânebeduş’u, Orhan Pamuk’un Manzaradan Parçalar’ı, Ferit Edgü-Tezer Özlü mektuplaşmaları Her Şeyin Sonundayım, Murathan Mungan’ın Kibrit Çöpleri ve Stüdyo Kayıtları, küçük İskender’in Sarı Şey’i için yazmaya çalıştığım eleştiri yazıları en kısa zamanda Kitap Eleştirileri başlığı altında yayınlanacak.
Daha önce Enis Batur’un Suya Seng ve Hakan Bıçakcı’nın Apartman Boşluğu kitapları üzerine yazdığım eleştiri yazıları, kitapların yayınlanma tarihlerinin üzerinden uzunca bir süre geçtiği için Okuma Defteri’me konuk olacaklar.
Ayrıca son günlerde Ahmet Altan’ın Geceyarısı Şarkıları, Enis Batur’un Yazboz ve Kesif, Baki Asiltürk’ün hazırladığı YKY Şiir Yıllığı 2009, Murathan Mungan’ın 227 Sayfa kitapları için yazdığım yazılar da Okuma Defteri için yayınlanmayı bekliyor.

Günlükler ve Gece:

Uzun zamandır günlüklerimi aksattım. Her ayın sonunda toplu olarak yayınlamayı planladığım günlükler iş yoğunluğu nedeniyle aksadığı için günlükleri bir süredir yayınlayamıyorum. En kısa zamanda günlük tutmaya yeniden başlamam gerekiyor.
Gece de çok yavaş bir hızla ilerliyor. Ne yazık ki her gece yazamıyorum. Yazdıkça zaten yayınlıyorum. Üzerinde biraz daha yoğunlaşmam gereken kategorilerden biri de Günlükler.

Seyir Defteri:

Çağan Irmak’ın Prensesin Uykusu filmi için bir eleştiri yazısı planlıyorum bu aralar. Filmi tekardan detaylı bir şekilde izledikten sonra yazıya son halini vereceğim.
En son izlediğim Yavuz Turgul’un Av Mevsimi, Stanley Kubrick’in Eyes Wide Shut, Richard Schenkman’ın The Man from Earth filmleri için de eleştiri yazıları yazmaya başladım.
Birkaç film de sırasını bekliyor yazı masamın üzerinde: Sudaki Bıçak, Rashomon, Kanlı Pazar, Hiroşima Sevgilim, Selam Bombay, Ali’nin Sekiz Günü, Dilber’in Sekiz Günü, Yanlış Zaman Yolcuları, Beşir’le Vals. Bu filmleri de izler izlemez Seyir Defterime notlar düşeceğim.
Uzun zamandır tiyatrodan yoksunum ne yazık ki. Müzelere ve sergilere de gidemiyorum. O nedenle bir süre Seyir Defteri’mi sinema üzerinden şekillendireceğim.

Düşbükeyler:

Daha önce yazdığım yazıların bir çoğunu gözden geçirdim. 150’den fazla düşbükey çıktı ortaya. Belli periyotlarla yayınlıyorum her birini. Aslında her yazdığım günün birinde Düşbükeyler’e konuk olmak üzere sıraya giriyor.

Mırıldandıklarım:

Sıla’nın son albümü Konuşmadığımız Şeyler Var’ı dinlemekteyim uzun zamandır. Bu albüm üzerine bir yazı planlıyorum. Bülent Ortaçgil’in son albümü Sen’i de daha yeni edinebildim. Onu da bir süre dinledikten sonra yazabileceğimi düşünüyorum.
Candan Erçetin üzerine bir yazı kaleme almıştım bir süre önce. O yazıyı tekrar elden geçirip Mırıldandıklarım başlığı altında yayınlayabilirim. Leman Sam’ın Gül Güzeli şarkısından yola çıkarak yazdığım bir deneme vardı bi aralar. Bu yazıyı Denemeler’de mi yoksa Mırıldandıklarım’da mı yayınlayacağıma henüz karar veremedim.

İzlek:

Uzun zamandır Afyonkarahisar üzerine bir izlek yazısı yazmaya çalışıyorum, fakat bir türlü istediğim gibi bir yazı oluşturamadım. Sanırım bu izlek üzerinde bir süre daha yoğunlaşmam gerekiyor.
Doğuya geleli yaklaşık 9 ay oldu. Geldiğim günden beri Doğunun İzleği başlığını uygun gördüğüm bir yazı planlıyorum zihnimde, ama henüz kağıda dökemedim düşündüklerimi. Ferit Edgü’nün doğusuna göndermelerin de olduğu bir yazı planladığım. Bakalım ne zaman ortaya çıkacak.
Hayatımda etkiye sahip şehirler üzerine de bir yazı daha tasarlıyorum. İzmir, Afyonkarahisar, Ankara, İstanbul, Bitlis ekseninde Aydın, Çanakkale, Sivas, Malatya, Diyarbakır, Van, Sakarya ve Eskişehir göndermeleriyle bütünleyeceğim bir Benim İzleğim yazısı.

Penguen Kolu/Kanadı:

Yıllardır bir çok proje canlandı zihnimde. Bazılarını hayata geçirebildim, fakat bazıları bir düşünce olmanın ötesine gidemedi. Son günlerde üzerinde yoğunlaştığım bir roman ve birkaç tane de hikaye hâlâ tamamlanamadı. Hatta roman bir çıkmaza ilerledi ve bir proje olarak kalacağa benziyor. Daha önce de Hepimizin Romanı başlıklı bir roman projem vardı. Bunun dışında 24x2, Not Defterinden Günümüze Bakmak başlıklı projelerimden de Penguen Kolu/Kanadı’nda bahsetmeliyim.

Not Defteri, Kırıntılar ve Aklımda Kalanlar:

Yoğunluk nedeniyle not defterime notlar almakta zorlanıyorum. Oysaki bir zamanlar her gün uzun uzun not defterime yazardım. Bunun sayesinde de Kırıntılar ve Aklımda Kalanlar hızlı bir şekilde ilerlerdi. Ne yazık ki not defterim sabit kalınca diğerleri de ilerleyemiyor. En kısa zamanda not defterime notlar düşmeliyim.

Yeni Projeler:

Yeni yeni projeler zihnimde kendi yolunu bulmaya çalışıyor. Şimdi de daha çok görsel bir şekilde etki uyandıracak birkaç proje kendini var etti. Okuduğum kitapların, dergilerin kapaklarını Okuduklarım; izlediğim filmlerin afişlerini İzlediklerim ve beğendiğim ressamların resimlerinden seçmeleri de Ressamlardan Seçmeler başlığıyla yayınlamaya başladım.
Bunun yanında beğendiğim şiirleri de şiir seçkisi olarak yayınlayacağım. Bunun için Şiir Düşü içinde yeni bir alt başlık oluşturabilirm diye düşünüyorum.
Bir de “En sevdiğim şarkılar şiirlerden bestelenenlerdir.” diye bir hayat notu düşmüştüm yıllar önce. Bu notun ışığında şairlerin şiirlerinden bestelenen şarkıların videolarını da blog sayfamda yayınlamayı düşünüyorum.

Kitaplar:

- Kullanılmış Biletler, Murathan Mungan, Deneme, Metis Yay.
- Mavi Kanatlarınla Yalnız Benim Olsaydın, Selim İleri, Roman, Doğan Kitap
- Gecede, Leylâ Erbil, Öykü, İş Kültür
- Yaşlı Bir Şaire Mektuplar, Memet Fuat, Deneme, Adam Yay.
- Alemdağ’da Var Bir Yılan, Sait Faik Abasıyanık, Öykü, YKY
- Soneler, William Shakespeare, Şiir, İş Kültür
- Yalnızlık Paylaşılmaz, Özdemir Asaf, Şiir, Adama Yay.
- Manzaradan Parçalar, Orhan Pamuk, Deneme, İletişim Yay.
- Hâneberduş, Enis Batur, Deneme, Sel Yay.
- Her Şeyin Sonundayım, Tezer Özlü-Ferit Edgü mektuplaşmaları, Mektup, Sel Yay.
- Sarı Şey, küçük İskender, Şiir, Sel Yay.
- Çorap Kaçığı, Sunay Akın, Şiir, İş Kültür
- Stüdyo Kayıtları, Murathan Mungan, Deneme, Metis
- Kibrit Çöpleri, Murathan Mungan, Öykü, Metis
- Şiir Çilingiri, Doğan Hızlan, Deneme, YKY
- Belki Sessiz, Gonca Özmen, Şiir, Kırmızı Kedi Yay.
- Soğuk Kazı, Birhan Keskin, Şiir, Metis
- Şair Dağın Doruğunda, Haz: Mustafa Fırat, Antoloji, Mühür Kitaplığı
- Mağara Arkadaşları, Ayfer Tunç, Öykü, Can Yay.
- Venedik’te Ölüm, Thomas Mann, Uzun Öykü, Can Yay.
- Bütün Yort Savul’lar, Ece Ayhan, Şiir, YKY
- Şairin Günah Defteri, Haz: Tozan Alkan-Şeref Bilsel, Derleme, İkaros Yay.
- Şiir Yıllığı 2010, Haz: Bâki Asiltürk, Antoloji, YKY
- Şiir Yıllığı 2011, Haz: Mustafa Aydoğan, Antoloji, Edebiyat Ortamı Yay.
- Yıllıklar Yıllığı, Haz: Fuat Çiftçi, Antoloji, Şiiri Özlüyorum Kitaplığı
- Ah Beyoğlu Vah Beyoğlu, Salâh Birsel, Deneme, Sel Yay.
- Kitap İçin 2, Selçuk Altun, Deneme, Sel Yay.

Dergiler:

- Varlık Dergisi, Mart 2011, Sayı: 1242
- kitap-lık Dergisi, Mart 2011, Sayı: 147
- Yasakmeyve Şiir Dergisi, Mart-Nisan 2011, Sayı: 49
- Sözcükler Dergisi, Mart-Nisan 2011, Sayı: 30
- Notos Öykü, Şubat-Mart 2011, Sayı: 26
- Milliyet Sanat Dergisi, Mart 2011, Sayı: 624
- Roman Kahramanları Dergisi, Ocak-Şubat-Mart 2011, Sayı: 5
- Özgür Edebiyat Dergisi, Mart-Nisan 2011, Sayı: 26, Aşk Öze Sayısı
- Lacivert Öykü ve Şiir Dergisi, Mart-Nisan 2011, Sayı: 38
- Mühür Dergisi, Mart-Nisan 2011, Sayı: 34
- Papirüs Dergisi, Mart-Nisan 2011, Sayı: 3
- Yeniyazı Dergisi, Mart 2011, Sayı: 9
- Bireylikler Dergisi, Mart-Nisan 2011, Sayı: 37
- Şiiri Özlüyorum Dergisi, Mart-Nisan 2011, Sayı: 41
- Temren Dergisi, Mart-Nisan 2011, Sayı: 2
- Sincan İstasyonu, Mart 2011, Sayı: 43
- Kurşun Kalem Dergisi, Mart-Nisan 2011, Sayı: 10
- Sıcak Nal Dergisi, Mart-Nisan 2011, Sayı: 7
- Deliler Teknesi Dergisi, Mart-Nisan 2011, Sayı: 26
- Öykü Teknesi, Mart-Nisan 2011, Sayı: 20
- Edebiyat Ortamı Dergisi, Mart-Nisan 2011, Sayı: 19
- Alternatif Sanat, Nisan-Mayıs-Haziran 2011, Sayı: 23
- Sanat Dünyamız, Mart-Nisan 2011, Sayı: 121
- Karagöz Şiir ve Temaşa Dergisi, Ocak-Şubat-Mart 2011, Sayı: 14
- Afrodisyas Sanat Dergisi, Mart-Nisan 2011, Sayı: 26
- Ekin Sanat Dergisi, Mart 2011, Sayı: 61
- Mesele Dergisi, Mart 2011, Sayı: 51
- Bir+Bir Dergisi, Mart 2011, Sayı: 10
- Subjektif Dergisi, Mart-Nisan 2011, Sayı: 1

Sonuç:

Yazı serüvenim Denemeler(6),  Şiirler(6), Alıştırmalar(3), Şiir Düşü(2), Hayat Notları(2), Kısa Metinler(2), Değinmeler(3), Kitap Eleştirileri(6), Okuma Defteri(7), Günlükler, Gece,  Seyir Defteri(4), Düşbükeyler, Mırıldandıklarım(4), İzlek(3), Penguen Kolu/Kanadı(6), Not Defteri, Kırıntılar, Aklımda Kalanlar, Rota, Sayıklamalar, İçebakan, Eylül’e Mektuplar, Okuduklarım, İzlediklerim, Ressamlardan Seçmeler başlıklı 26 kategoride kendi ritminde ilerliyor. Hali hazırda üzerinde çalıştığım yaklaşık 54 yazı/şiir, 27 kitap, 29 dergi yazı masamı süslüyor. Her biri yeni projelere yelken açacak şekilde kendi köşesinden hayatıma ışık tutuyor.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar