Gece XLVI



3 Ekim 2011
Pazartesi

Hafta sonunu İstanbul ve Eskişehir’de geçirdim. Türkiye’nin 81 iline ayak basma projem tüm hızıyla devam ediyor. Yakında İzmir, Afyonkarahisar, İstanbul, Bursa ve Ankara’ya gideceğim. Daha sonra da bir doğu turu için Mardin, Şanlıurfa ve Gaziantep’e uğramayı düşünüyorum.
İstanbul’a giderken çok fazla planım vardı fakat zaman darlığından bu planladıklarımı yapamadım. Özellikle Nuri Bilge Ceylan’ın Bir Zamanlar Anadolu’da filmini izlemeyi düşünüyorum. Goethe’nin İlk Aşkı ve Woody Allen’ın Paris’te Gece Yarısı filmleri de dikkatimi çekmişti. En kısa zamanda bu filmleri görmeliyim.
İstanbul Modern’e, Doğançay Müzesi’ne ve 12. İstanbul Bienali’nin bazı etkinliklerine de gitmeyi planlıyordum ama hepsi birer ukde olarak kaldı. İstanbul Kitap Fuarı için 12 Kasım’da tekrar İstanbul’da olacağım. Bu sefer en az 10 günümü İstanbul’a ayıracağım. Hem kitap fuarında bol bol vakit geçirebilirim bu sayede hem de diğer planlarımı uygulayabilirim.
İzlek için İstanbul ve Eskişehir yazıları yazmalıyım en kısa zamanda. Bir yandan da diğer projelerime ağırlık vermeliyim. Özellikle birkaç deneme için Karalama Defteri’me notlar düşmeye başladım bile. 3 büyük şehirle 3 büyük futbol takımı arasındaki benzerlik üzerine bir deneme planlıyorum. Aynı zamanda İsterdim başlıklı yazıma yeni eklemeler yaptım. Onu da en kısa zamanda yayınlayacağım. Bir yandan da sıradan alışkanlıklarımız üzerine bir deneme tasarlıyorum.
Seyir Defteri için Zeki Demirkubuz sinemasına ağırlık veriyorum. Son günlerde Yazgı ve C Blok’u izledim. Üçüncü Sayfa ve İtiraf’ı da izledikten sonra Zeki Demirkubuz sineması üzerine detaylı bir eleştiri yazısı yazacağım. Sonrasında da Fellini sinemasına yöneleceğim.
Eylül ayını geride bıraktık fakat hâlâ Eylül’e Mektuplar projeme hız veremedim. En kısa zamanda bu projeyi belli bir ritme sokmalıyım. Yeni projeler de zihnimde canlanıyor. Çağrışımlar adını verdiğim bir projeye başladım. Hayatımda önemli etkisi olan şeylerin bana hatırlattıklarını kaleme alacağım bu projede. Tüm Ders Notları ve Polisiye üzerine yazdım bile. En kısa zamanda bu yazdıklarımı yayınlayacağım. Diğer bir projemse Alıntıladıklarım. Bazen dikkatimi çeken yazılar, listeler ve videolar oluyor. Bunları Alıntıladıklarım başlığı altında yayınlayacağım. Belki içine şiirleri de sokarım ama özellikle şiirler üzerine 2 ayrı projem var. Okurken dikkatimi çeken ve ara ara aklıma takılan önemli şiirleri bir antoloji oluşturacak şekilde yayınlayacağım. 2011 yılında yayınlanan şiirlerinden seçtiklerimi de Şiir Düşü Şiir Yıllığı 2011 başlığı altında yayınlamayı düşünüyorum. Bu proje için 2011 yılında yayınlanan tüm edebiyat dergilerine ulaşmaya çalışıyorum. Sanırım bu ay itibariyle detaylı bir şekilde dergileri tarayıp şiir yıllığını oluşturmaya başlayabilirim.
Okumam gereken kitaplar da her geçen gün artmaya devam ediyor. Önümüzdeki bir haftalık sürede okumayı planladıklarım: İlhan BerkŞairin Toprağı”, Edip CanseverYerçekimli Karanfil”, Ece AyhanBaşıbozuk Günceler”, FüruzanParasız Yatılı” ve Yusuf AtılganAylak Adam”.

3ekim’11gecesi Mutki

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar