Günler 4

4. Gün

İzmir’in en sevdiğim noktalarından biri de DESEM’dir. Alsancak’taki Dokuz Eylül Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi. Öğrencilik yıllarımda keşfetmiştim burayı. Sanat filmlerini gösteren sineması sayesinde İzmir’e her yolum düştüğünde uğradığım yerlerden biri olmuştu o zamanlar. Burada birçok filmi de izleme fırsatı buldum. Polanski’nin Kiracı’sından Trier’in Manderlay’ine, Bertolucci’nin Düşler Tutkular Suçlar’ından Angelopoulos’un Ağlayan Çayır’ına, Andrei Zvyagintsev’in Dönüş’ünden Antonioni, Soderbergh ve Wong Kar-Wai’nin birlikte çektikleri Eros’a kadar önemli yönetmenlerin önemli filmlerini burada görmüştüm ve bu sayede o yönetmenlerin diğer filmlerine de yönelebilmiştim. Benim için bir nevi Sinematek görevi görmüştü DESEM.
Uzun zaman sonra yeniden buraya gelmek, eski yıllarda yaptığım gibi kahvemi alıp bahçesinde sigara içmek ve sinema üzerine düşünmek hakikaten çok keyifli. Ve elbette ki buradan çıkıp 200 m sonra denize ulaşmak da yaşanabilecek en büyük keyiflerden.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Merhabalar. Blogunuzu güncellemenizde blogumun haberdar olması için sizi takip etmek istiyorum ama takip ediniz kısmını göremedim. Nasıl takibimde olacaksınız?

    YanıtlaSil
  2. RSS için: http://geceedebiyat.blogspot.com/feeds/posts/default
    Feedburn için: http://feeds.feedburner.com/tunabasar35

    adreslerinden blog sayfamı takip edebilirsiniz. Bir de kendi blog sayfanıza takip ettiğiniz blogları ekleyebilirsiniz.

    Teşekkür ederim.
    Saygılarımla.

    YanıtlaSil