Gece LXV


25 Ağustos 2014
Pazartesi

Uzun zaman sonra yeniden tatmin edici bir okuma günü geçirdim. Her zaman olduğu gibi birkaç farklı kitabı aynı anda okumaya koyuldum. Her yıl mutlaka bir kere okuduğum Ferit Edgü’nün Tüm Ders Notları, uzunca bir süredir okumak istediğim Marquez’in Mavi Köpeğin Gözleri adlı öyküleri, Murat Yalçın’ın hazırladığı Yeraltına Mektuplar-59 Yazardan Hayatta Olmayan Yazarlara adlı mektup kitabı, küçük İskender’in 50. yaşı için özel olarak basılan Elli Belirsiz adlı şiir kitabı… Bir de henüz başlayamadığım Kafka’nın Dava’sı…
İnsan iyi kitaplarla zaman geçirince kendini çok iyi hissediyor. Özellikle Tüm Ders Notları bende hem okuma hem de yazma isteği yaratıyor. Edgü’nün bir öğrenci olarak kendini niteleyerek tuttuğu notlar okuru kendine çekerken zihinlerde de birçok düşünce kırıntısı bırakıyor. En önemlisi de bu kitap birçok farklı yazarı, şairi, düşünürü ve ressamı hatırlatıyor.
Bir süredir gündemimde olan Okuma Günlüğü projeme de bu sayede başlangıç yaptım. Her gün okuduklarım ekseninde zihnimde oluşan düşünceleri kâğıda aktaracağım. Bu projeye Ferit Edgü’nün Tüm Ders Notları’yla başlamayı da özellikle seçtim. Daha önceki projem olan Hayat Notları’na da Tüm Ders Notları’nın etkisiyle ve Selçuk Altun’un Kitap İçin başlıklı yazıları sayesinde başlamıştım. Yine bir türlü başlayamadığım Yazmak Eylemi projem de Ferit Edgü’nün aynı adlı kitabı sayesinde zihnimde canlanmıştı.
Gabriel Garcia Marquez’i kaybetmiş olmanın derin üzüntüsü hâlâ içimde. Ben de bu nedenle Marquez öyküleri okumayı planlıyordum. İlk yazdığı öykülerden oluşan Mavi Köpeğin Gözleri iyi bir tercih oldu diye düşünüyorum. Dünya edebiyatını derinden etkileyen büyük bir yazarın ilk yazdığı eserleri yakından inceleme fırsatım olacak bu sayede.
küçük İskender’in 50. yaşı için özel olarak basılan Elli Belirsiz’in ikinci basımı yapılmayacakmış. Kitap, küçük İskender’in yayınlanmış kitaplarında yer alan şiirlerinden seçilmiş olan 50 şiirden oluşuyor. Küçük İskender’i yakından takip eden okurlar için bu şiirler tanıdık gelecektir.
Okuma Günlüğü projem aynı zamanda yeni bir projeyi de beraberinde getirecektir. Mutlaka okunması gereken kitapları, şiirleri, denemeleri, öyküleri de bu sayede belirleyip listeleyebileceğim.
Kitap okumak her zaman olduğu gibi bana yine yazmayı teşvik ediyor. Yine yeni projelerin zihnimde canlanmasına sebep oluyor.

yirmi5ağustos’14gecesi edirne

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar