Gece LXVIII


28 Ağustos 2014
Perşembe

Bazı yazarların kitaplarını büyük bir merakla beklerim. Her çıkan kitabını zaman kaybetmeden alırım ve okunacaklar listemde ilk sıralara koyarım. Bunlardan biri de küçük İskender’dir.
Bugün küçük İskender’in Cin Kontrol Noktası adlı deneme kitabının yayınevine teslim edildiğini öğrendim ve büyük bir heyecan sardı içimi. İskender’in denemeleri de şiirleri kadar ilgimi çekiyor. Özellikle Lucifer’in Bisikleti, Medusa’nın Makası ve Galileo’nun Pergeli adlı kitapları bende güzel bir okuma lezzeti bırakmıştı. Hatta Lucifer’in Bisikleti üzerine yazdığım Tanrıyla Şeytan Arasındaki Denge Üzerinde Çıkılan Yolculuk başlıklı eleştiri yazısı epey ilgi toplamıştı. Yine Galileo’nun Pergeli de Okuma Defteri’ne konuk olmuştu. küçük İskender’in son deneme kitabı olan Bir Delinin Ot Defteri’ni henüz okuyamadım. Cin Kontrol Noktası çıkmadan bu kitabı da okumalıyım.
İlk olarak Eflatun Sufleler sayesinde tanışmıştım küçük İskender’in denemeleriyle ve bu kitap hâlâ başucu kitaplarımdan biridir. Her şiir severe öncelikle bu kitabı tavsiye ediyorum.
Küçük İskender denemelerinde beni en çok çeken şeylerin başında kullanılan dil geliyor. Ayrıca her denemede yer alan aforizmasal cümleler de iyi bir şairin kaleminden çıkan her cümlenin gücünü derinden hissettiriyor. Ve tabii ki denemelerinde değindiği birçok ilgi çekici konu da okuma lezzetini arttırıyor. Son günlerde Elli Belirsiz’in etkisi altındaydım. Şimdi Cin Kontrol Noktası’nı beklerken araya Bir Delinin Ot Defteri’ni de sıkıştırmam gerektiğini fark ediyorum.

yirmi8ağustos’14gecesi edirne

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar