Eylül’e Mektuplar 6


19 Nisan 2014 Cumartesi
Edirne

Sevgili Eylül,

Son günlerde iyi bir okuma hızı yakaladım. Sana daha önce bahsettiğim mutlaka okunması gereken kitaplar listemde yer alan kitapları bir bir okuyorum. Hem dünya edebiyatının önemli örneklerini hem de Türk edebiyatının önemli yazarlarının kitaplarını harmanladığım bu okuma listesi nedeniyle Kafka’dan Pavese’ye, Yaşar Kemal’den Ferit Edgü’ye, Albert Camus’dan Stefan Zweig’a, Behçet Necatigil’den Cemal Süreya’ya uzanan farklı yazarların kitaplarıyla zamanımı dolu dolu geçiriyorum.
Liste senin de bildiğin gibi epey kabarık. Her geçen gün de bu listeye yeni kitaplar eklenmeye devam ediyor. Senin de her zaman vurguladığın gibi önemli olan çok kitap okumak değil, verimli bir okuma alışkanlığına kavuşmak. Bazen bir kitapla onlarca gün de geçirilecektir. Bazı kitaplarsa birkaç saat içinde okunacaktır. Her kitabın kendince bir okuma hızı yarattığının farkındayım. Özellikle deneme kitaplarıyla daha fazla zaman geçiriyorum ben. Enis Batur başta olmak üzere gözde denemecilerimin kitaplarını defalarca dönüp dönüp okurum, bilirsin.
Şiir konusunda uzunca bir süredir üzerinde yoğunlaşmayı düşündüğüm Behçet Necatigil’e vakit ayırıyorum son günlerde. Cemal Süreya’nın şiirleri de her zaman bana ilham vermeye devam ediyor. Yakında Nâzım Hikmet, İlhan Berk, Turgut Uyar ve Edip Cansever’e yoğunlaşmayı planlıyorum.
Biliyorum, kendi kendine bana kızıyorsundur şimdi. “O kadar yazar, şair adı saydın ama kadın yazarlardan hiç bahsetmedin!” dediğini duyar gibiyim. Ayfer Tunç ve Tezer Özlü var bu yıl okuduğum yazarlar arasında. Tezer Özlü’nün en sevdiği yazarlar olan Kafka, Pavese ve Svevo okumalarına da başladım. Yakında Virginia Woolf, Sylvia Plath, Dorris Lessing ve Toni Morrison okumaları da bekliyor beni. Türk yazarlardan da Sevim Burak, Sevgi Soysal, Nilgün Marmara, Gülten Akın, Tezer Özlü ve Ayfer Tunç kitapları da sıradalar. Okudukça düşüncelerimi sana yazacağım.
Sadece kadın edebiyatçılara değil erkek yazarların kadınlar üzerine yazdığı edebi eserlere de çok önem verirdin. Uzun zamandır okuyamadığım için kendimi kötü hissettiğim Kadından Kentler de kitaplığımda beni bekliyor. Murathan Mungan’ı sen de çok severdim. Hâlâ Murathan Mungan okuyor musun? 189 Sayfa bende derin etkiler bıraktı. Bu tarz kısa metinlerden oluşan kitapları hep sevmişimdir. 227 Sayfa da yeniden okuyacaklarım arasında.
Ama son zamanlarda bir eksikliğim de kadın ressamlar konusunda diye düşünmeye başladım. Dünya resminden çok fazla kadın ressam tanımadığımı üzülerek fark etmiş durumdayım. Frida Kahlo en tanınmışlarından biri. Türk resminde de Aliye Berger, Eren Eyüboğlu, Fatma Tülin… Birkaç tane sadece. Bu konuda yardımına ihtiyaç duyuyorum.
En kısa zamanda görüşmek dileğiyle sevgili Eylül.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar