Okuma Günlüğü -1-

25 Ağustos 2014 Pazartesi

Uzun zamandır planladığım Okuma Günlüğü projeme artık başlamam gerektiğini düşünerek okumam gereken kitapları seçtim. Daha önce de defalarca belirttiğim gibi ben aynı anda birden fazla kitap okurum. Roman, öykü, şiir ve deneme kitapları mutlaka elimin altında bulunurlar. Bunların yanında sanat, felsefe, mitoloji, tarih, günlük, eleştiri, mektup, gezi, sinema gibi türlerin birinden de bir kitap yer alır okuduklarım içinde. Tabii ki olmazsa olmazlarımdan biri de dergilerdir.
Okuma Günlüğü projem kapsamında okuduğum kitap ve dergilerin zihnimde bıraktığı tortuyu günlük olarak buraya dökeceğim. Okuduklarım üzerine aldığım notları, yaptığım alıntıları ve beni yönlendirdikleri diğer sanat eserlerini de burada yazacağım. Kısacası okuduklarım ekseninde bir okuma günlüğü oluşturacağım.
Yepyeni bir projeye de benim için büyük önemi olan bir kitap eşliğinde başlamak istedim. O nedenle de ilk kitap olarak Ferit Edgü’nün Tüm Ders Notları’nı belirledim. Ayrıca küçük İskender’in son şiir kitabı olan Elli Belirsiz, yakın zaman önce kaybettiğimiz büyük yazar Marquez’in Mavi Köpeğin Gözleri adlı öykü kitabı, Franz Kafka’nın Dava’sı okuyacağım kitaplar. Bunların yanında da Murat Yalçın’ın hazırladığı 59 Yazardan Hayatta Olmayan Yazarlara alt başlığını taşıyan Yeraltına Mektuplar adlı mektup kitabı… Ve Notos’un son sayısı…
Dava ve Notos’u bugün okuyamadım. Fakat diğer kitapları okumaya başladım.


Ferit Edgü’nün Tüm Ders Notları, benim dönüp dönüp okuduğum kitapların en başında geliyor. Bu kitabı her okuyuşumda farklı farklı ruh hallerine bürünüyorum ve her seferinde yeni şeyler öğreniyorum. Oysaki buradaki notlar olabildiğince kısa. Ama Ferit Edgü’nün kaleminin gücü bu kısa yazılarda da okuru etkilemeyi başarıyor. Bu kitabın en önemli özelliği bence önemli sanatçıları, edebiyatçıları, düşünürleri gündeme getiriyor olması. Ben de bu seferki okumamda daha çok bu yazarların, şairlerin, sanatçıların izini süreceğim.
Yazmaya ara vererek tekrar okumanın serin sularına bırakacağım kendimi. Kitaplar okundukça burada kendilerine bir yer bulacaklardır.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Güzel bir kitaba benziyor anlattıklarınızdan. Ben Ferit Edgü'nün Yazmak Eylemi kitabını okumuştum. Buna da bakarım.

    Benim bloğa da beklerim. https://kitapokurum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ferit Edgü'nün Tüm Ders Notları özellikle tavsiye ettiğim kitaplardan biri. Aslında bir yazar olarak Ferit Edgü'nün tüm kitaplarını tavsiye ederim. Hem denemeleri, hem öyküleri, hem de romanlarıyla gerçekten okunması gereken bir yazar.

      Sil