Okuma Günlüğü -3-

28 Ağustos 2014 Perşembe


Nobel Edebiyat Ödülü sahibi büyük yazar Gabriel García Márquez’i yakın zaman önce kaybettik. Ben de bu dönemde bir Márquez kitabı okumak istiyordum, fakat bir türlü fırsat bulamamıştım. Hazır yeni bir proje kapımı çalmışken Márquez’in öykülerini okumaya karar verdim. Mavi Köpeğin Gözleri, Márquez’in ilk öykülerinden oluşuyor. Kitabın ilk öyküsü olan “Üçüncü Teslimiyet” 1947 yılında yazılmış. Yani yazar bu öyküyü yazdığında henüz 19 yaşındaymış. Bu durum da Mavi Köpeğin Gözleri’ni daha da önemli bir hale getiriyor. Büyülü gerçekçilik akımının en önemli temsilcisi olan, Nobel Edebiyat Ödülü’nü kazanan, özellikle Yüzyıllık Yalnızlık kitabıyla tüm dünyayı etkileyen bir yazarın ilk yazdığı eserleri bir arada görme fırsatı veriyor bize bu kitap. Bu sayede de büyük bir yazarlığa giden sürecin ilk adımlarını daha yakından inceleme şansına sahip oluyoruz.


küçük İskender, benim en beğendiğim şairlerden biridir. Gerek şiirlerinde kullandığı dil, gerek seçtiği kelimeler, gerekse de okurda bıraktığı derin etki beni küçük İskender şiirlerine çeken etkenlerdir. Bir de 5 yıl boyunca aldığı tıp eğitiminin şiirlerinde hâlâ kendini gösteriyor olması, bir hekim olarak, hoşuma gidiyor.
Şairin 50. yaşı için özel basım bir şiir kitabı Elli Belirsiz. Tekrar basımı yapılmayacak bu kitapta küçük İskender’in seçtiği 50 şiiri yer almakta. Bugüne kadar şiirlerini takip edenlere tanıdık gelecektir bu şiirler. Ama hem tasarımı, hem içindeki şiirlerin yanında yer alan fotoğraflar ve belgeler, hem de özel basım olması nedeniyle ilgi çekici bir kitap gibi görünüyor Elli Belirsiz. Okudukça düşüncelerimi yazacağım. Ama kitabın üçüncü şiiri olan de gülüm’ü özellikle okumanızı tavsiye ederim. Benim en beğendiğim küçük İskender şiirlerinden biridir de gülüm.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar