Gece LXXXII


1 Ağustos 2015
Cumartesi

Herhangi bir sanat eseriyle ilgilenirken, kitap okurken, film izlerken, bir resmi incelerken veyahut müzik dinlerken, bunlar üzerine yazı yazmam gerektiğine dair bir düşünceye kapılırsam, bu sanat eserlerinden umduğum kadar keyif alamamaya başlıyorum. Kendi kendime bunlar üzerine yazmalıyım telkininde bulunduğumu fark edince aslında o sanat eserine başka bir gözle bakmaya başladığımı hissediyorum. Eleştirel bir gözle bakarken bambaşka sanat eserlerine, bambaşka sanatçılara gidiyor zihnim. Bir yandan o sanat eseriyle vakit geçirdiğimi düşünürken zihnimde yazmaya başladığım yazı nedeniyle aslında o sanat eserine yeterince yoğunlaşamıyorum. Bu da bende hem büyük bir ukde yaratıyor hem de büyük bir eksikliğe sebep oluyor. Sadece kitap okumak için kitap okumak istiyorum mesela. Veya sadece kendi zevkim için bir resme, heykele bakmak istiyorum. Tabii ki sanat eserleri üzerine yazmanın da keyfi bir başka oluyor. Bir sanat eserini başka kişilere önermek ve yazdığım yazı nedeniyle bu sanat eserlerine kişileri yönlendirmek de çok önemli benim için. Ama her zaman bu düşünceyle sanata yaklaşmak beni biraz yoruyor. Bazen sadece kendim için, kimseyle paylaşmadan sanata yaklaşmam gerektiğini hissediyorum.
Bu düşünce nedeniyle bir süredir pek bir şey yazmıyordum. Sadece kendim için sanatla ilgileniyordum. Ama yavaş yavaş yeniden yazı masama dönmem gerektiğini düşünüyorum. Çünkü yazmadan geçen zaman sonunda yeni fikirler düştü zihnime. Yeni projeler hayata geçmeyi beklemeye başladı. Sadece sanat eserleri üzerine değil, başka konular da yazılmayı bekliyor. Aslında yazmaya eylül ayında geri dönmeyi planlıyordum. Yaz mevsimini tamamen okumaya, izlemeye, dinlemeye ayıracaktım, ama yine de yazma dürtüsü beni rahatsız etmeye başladı. Dediğim gibi yazma isteği çöreklenince yaptığım diğer işlerden yeterince keyif alamıyorum. O nedenle bu ayı bir geçiş dönemi olarak değerlendireceğim. Yine okumaya daha fazla zaman ayıracağım ama eylül ayındaki yazma ritmime daha hızlı kavuşabilmem için de bu ayı bir alıştırma ayı olarak değerlendireceğim.

1ağustos’15gecesi edirne

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar