Penguen Kolu/Kanadı XI


projeler

Bir Kitabın İzleği

Son günlerde eski bir projem yeniden gündeme gelmeye başladı. Özellikle Enis Batur’un “İyi okur nasıl olmalıdır?” sorusuna verdiği yanıtı okuduktan sonra bu proje daha da yoğun bir şekilde kendini hissettirir oldu. İyi bir okur, diyor Enis Batur, bir kitabı okurken defalarca kalkıp başka kitaplara yol alandır. Bir kitabın çağrıştırdığı filmlere, resimlere, müziklere uzanandır. Komşusu 8-10 kitap okurken Shakespeare’nin bir oyunuyla aylar geçirendir iyi okur. İşte ben de Bir Kitabın İzleği başlığını uygun gördüğüm bu projede okuduğum bir kitabın bana açtığı yan yolları kaleme almaya çalışacağım. Bir kitabı okurken bana düşündürdükleri, başka yazarlara ve kitaplara yönlendirmeleri, aklıma düşen fikirleri, diğer sanat dallarına yaptığı göndermeleri, etkilendikleri ve etkilediklerini kaleme alacağım bu projede. Aslında yapmak istediğim şey bir kitabı okurken zihnimden geçenleri yazmak. Tabii ki tüm düşünceleri yazabilmek mümkün değil ama bir kitabın okura neler verdiğini bir nebze olsun listeleyebilmek benim için önemli. Özellikle deneme kitaplarının bu proje nedeniyle bana önemli bir yol göstericiliği olacaktır.
Aslında bu projeyle birlikte Bir Filmin İzleği ve Bir Şehrin İzleği projeleri de yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladı. Bu üç projeyi bir arada hayata geçirebilirsem çok önemli bir zamanı kayıt altına da almış olacağım. Kitaplar, filmler ve yaşadığım şehirlerin İzleğiyle sanatı daha da derinden hissedebileceğim.


Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar