Ukde 1


Uzun zaman önce planladığım fakat bir türlü başlayamadığım Ukde başlıklı projeme başlamak için karşıma gerçek anlamda içimde “ukde” yaratacak bir etkinlik çıktı. Daha doğru bir ifadeyle üzülerek kaçırdığımı fark ettiğim bir sempozyum…
27 Nisan 2015 tarihinde Yıldız Teknik Üniversitesi Yıldız Kampüsü Oditoryumu’nda Cemal Süreya’nın ölümünün 25. yılı nedeniyle “Güvercinin Uçuşunu Bölüşüyoruz” adlı bir sempozyum gerçekleştirilmiş. Yıldız Teknik Üniversitesi ve Kültürlerarası Şiir ve Çeviri Akademisi’nin ortaklaşa düzenlediği sempozyuma YKY, Yasakmeyve ve Varlık dergileri de destek vermiş. Sempozyumda Doğan Hızlan, Enver Ercan, Bâki Asiltürk, Hilal Karahan, Gülce Başer, Mustafa Fırat, Nursel Duruel, Emel Koşar, Tozan Alkan, Haydar Ergülen, küçük İskender ve Orhan Alkaya gibi önemli edebiyatçılar 5 oturumda Cemal Süreya’nın şairlik ve yazarlık yönlerini değerlendirmişler. Buradaki konuşmalardan beşini de Varlık Dergisi Ağustos 2015 tarihli 1295. sayısında okurlarıyla buluşturmuş. Ben de bu önemli sempozyumu bu sayede öğrenmiş oldum ve içimde kocaman bir “ukde” oluştu. “Keşke bu etkinlikten daha önce haberim olsaydı da ben de katılabilseydim!” diye hayıflandım.
Ama en azından Varlık dergisi sayesinde sempozyumdan bir seçkiyi okuyabildim. Dergide yayınlanan yazılar da şöyle;
-          Nursel Duruel, Cemal Süreya’nın “Günler”i
-          Mustafa Kurt, Laleli’den Dünyaya Tersine Bir Tramvay: Bir Yapılanma Biçimi Olarak Cemal Süreya Şiiri
-          Murat Lüleci, “Özgürlüğün Geldiği Gün”: Cemal Süreya’nın Şiirlerinde İmge Kullanımı
-          Bahanur Garan, Dergilerin Nabzını Tutatn Şair: Cemal SÜreya “Edebiyatın Laboratuvarında”
-          Haluk Öner, Humordan Öte İroni: Cemal Süreya Şiiri

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar