Gece XCV


2 Şubat 2016
Salı

Italo Calvino’nun Bir Kış Gecesi Eğer Bir Yolcu adlı romanını okurken uzunca bir süre önce planladığım ama bir türlü hayata geçiremediğim bir proje de zihnimi kurcalamaya başladı.
Aslında sonrasında Bir Kitabın İzleği adını verdiğim başka bir projeye evrilen bu projenin ilk halinde bir roman yazma fikri hâkimdi. Önce bir roman yazacaktım ve eş zamanlı olarak o romanı okuyan bir okurun zihninden geçenleri de kaleme alacaktım. Kitabın bir sayfasında roman ilerlerken hemen karşı sayfasında da bir okurun zihnindeki düşünceler ilerleyecekti. Yani bir roman ve bu romanı okuyan bir kişi yaratacaktım ve iç içe geçmiş düşünceler yumağıyla okurlara başka okurlarla aynı düşüncelere ve farklı bakış açılarına sahip olabileceklerini hissettirmeye çalışacaktım. Elbette ki bu projeyi hayata geçirmek planlamak kadar kolay olmadığı için bir Penguen Kolu/Kanadı olarak kaldı. Hatta bir süre sonra başka bir projeye evrildiği için bu ilk halini kaleme almayı bile düşünmemişim. Şimdi bu fikri anımsatan bir romanın etkisi altına girince tekrardan hatırlamış oldum.
Aslında en çok aklımdan geçen tüm düşünceleri kayıt altına alamadığım için pişmanlıklar yaşıyorum. Tabii ki tüm düşüncelerimizi yazmak mümkün değil ama en azından aklımdan geçenleri kabaca not alabilsem ilerde çok güzel fikirlerin zihnimden geçtiğini görerek yazının büyüsüne daha fazla kapılacağım. Ve tabii ki bu sayede yazacak daha fazla şeyim olacak heybemde.

2şubat’16 gecesi edirne

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar