Gece XCVII


1 Mayıs 2016
Pazar

Önümüzdeki bir haftalık süreçte okumak için kendime 5 kitap seçmiştim, fakat gün içindeki okumalarım sonucunda okumaya başladığım kitapların sayısının bir hayli arttığını fark ettim.
Daha önce de dile getirdiğim gibi ben elimin altında en az beş farklı türde kitabın olmasını tercih ederim ve farklı farklı türleri bir arada okumaktan daha fazla keyif alırım. Bu nedenle ilk olarak okumak için şu kitapları seçmiştim; Sait Faik Abasıyanık’ın Semaver adlı öykü kitabı, Sırma Köksal’ın Okumanın Halleri adlı denemeleri, Fazıl Hüsnü Dağlarca’nın Çocuk ve Allah adlı şiir kitabı, Samuel Beckett’nin Godot’yu Beklerken adlı oyunu ve Sema Kaygusuz’un Barbarın Kahkahası adlı romanı…
Ama gün içindeki okumalarım sonucunda bu kitapların yanına eklenenler oldu. Enis Batur’un A Cappella adlı şiir kitabı, Onur Caymaz’ın Kalbin ve Tenin Bütün İstekleri adlı öyküleri, Birhan Keskin’in Fakir Kene adlı son şiir kitabı, Vural Sözer’in hazırladığı Müzik Terimleri Sözlüğü ve Yekta Kopan editörlüğünde hazırlanan İpekli Mendil… Bunların dışında Notos Öykü, Milliyet Sanat, IAN.Edebiyat ve kitap-lık dergileri de okuma edimine eşlik ediyorlar.
Okuma rotası konusunda dallanan yolları çok seviyorum ben. Her seferinde planladıklarımın dışına çıktığımı görmek bana büyük keyif veriyor. Çoklu okumaların en iyi tarafı bu… Bu sayede daha fazla kitabı daha verimli bir şekilde kat ettiğimi düşünüyorum. Önemli olan çok fazla sayfa okumak değil, çok fazla sayıda düşüncenin peşine takılmak bence. Bu okuma şekli her gün yepyeni kitaplar getirecektir bana.

1mayıs’16gecesi edirne

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar