Bugün bir… (5)


Bugün bir şiir okudum. Turgut Uyar’ın Dünyanın En Güzel Arabistanı adlı kitabında yer alan Tel Cambazının Tel Üstündeki Durumunu Anlatır Şiirdir adlı şiiri… Şiiri okurken bir melodinin de bana eşlik edip şiiri şarkı sözü şeklinde okumama sebep olduğumu fark ettim. Çünkü bu şiiri Sezen Aksu Denge adıyla bestelemişti. Şiir kendi okunma ritminden çıkıp şarkının melodilerine dönmüştü ve bu şarkıyı bilen bir okur için şiiri okurken daha önce oluşmuş bir melodi kendini belli ediyordu. Turgut Uyar’ın bu şiirden hemen bir şiir önce kitaba koyduğu Tel Cambazının Kendi Başına Söylediği Şiirdir adlı şiirde oluşmayan, kendini belli etmeyen tını bu şiirde fazlasıyla kendini ortaya koyuyordu ve bunun da sebebi daha önce bestelenip kulaklarımıza hitap eder hale gelmiş olmasıydı. Özellikle bestelenen şiirlerde ben bunu çok fazla yaşıyorum. O şiiri besteleyip şarkıya dönüştüren kişilerin verdiği tınıyla şiiri okuyorum. İstesem de şairin diğer şiirlerinde yakaladığı ritmi devam ettiremiyorum. Ama bir yandan da şiir-müzik birlikteliği de ruhumu fazlasıyla okşamayı başarıyor. Şiirin ritmi müziğin melodisiyle birleşince muhteşem bir uyum oluşuyor çoğu zaman.
Bugün bir şiir okudum ve şiirin ritmiyle müziğin melodisi etrafında dönen düşünceler beni bambaşka dünyalara götürdü.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar