Bugün bir… (6)


Bugün bir kitap okudum. Murathan Mungan’ın Poetika Yazıları Mavi Kitap altbaşlığıyla Metis Yayınevi etiketiyle okur karşısına çıkan Küre adlı kitabını… Kitabın hemen giriş denemesinde yazarın söylediği “Şiiri, şiirin ne olduğunu, nasıl yazıldığını öğrenmiş, ama kendi şiirini, imzasını görünür kılan kişisel dilini, söylemini kuramamış olabilir bir şair.” sözleri bir süre yankılandı zihnimde. Şiirin ne olduğunu bilmekle iyi şair olunamayacağının farkındaydım ama bu cümleyle karşılaşınca yüzüme daha da sert bir şekilde çarptı bu düşünce. Daha önce yazdığım Şiir Üzerine Kısa Bir Yazı başlıklı denememde iyi bir şair olabilmek için öncelikle şiirin ne olduğunu bilmek gerektiğini dile getirmiştim. Bu düşüncede hâlâ aynı noktada duruyorum ama bunun şairin kendine has bir söyleme kavuşmasına yetmeyeceğini dile getirmemiştim. İyi bir şair olmak için şiiri çok iyi bilmek gerekir ama şairin kendi sesini yaratabilmesi için sadece bu yeterli değildir. Yazdığım yazıdaki eksiklik yıllar sonra karşıma çıkınca iyi şair/kendi sesini yaratmış şair düşüncesi ekseninde bayağı bir kafa yordum. Yazdığım yazının başlığı da zaten içeriğin eksiklik taşıyabileceğini söyle nitelikteydi ama şiir üzerine çok daha detaylı yazılar yazmam gerektiğini de fark etmeme neden oldu Murathan Mungan’ın satırları.
Bugün bir kitap okudum ve şiir üzerine daha önce gündemime almadığım konular üzerinde düşünmeye başladım.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar