Bugün bir… (7)


Bugün bir yazar-ressam eşleştirmesiyle karşılaştım. Sosyal medya kullanıcılarından biri okuduğu yazarların hangi ressamları çağrıştırdığı üzerine bir seçki yayınlamıştı. Özellikle Marc Chagall-Gabriel Garcia Márquez eşleştirmesi beni bir kitaba yönlendirdi. YKY’nin ressamlar dizisinden çıkan Chagall adlı kitaba… Kitabı inceleyince Chagall’ın birçok resmi bende de Márquez çağrışımı yaptı. Özellikle köy yaşamı üzerinden üretilen imgeler ve büyülü gerçekçilik hissiyatı yaratan resim karakterleri beni Yüzyıllık Yalnızlık’a götürdü. Düğün töreni, keman, köy hayvanları gibi imgeler zihnimde Yüzyıllık Yalnızlık’ı yeniden canlandırdı. Kitabı yeniden okuma isteği ağır bastı.
Bugün bir yazar-ressam eşleştirmesiyle karşılaştım ve bu karşılaşma bana çok önemli bir romanı yeniden okuma isteği olarak geri döndü.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

1 Yorumlar

  1. Böyle bir eşleştirmeyi akıl edip yazmak çok hoş. Çok beğendim çıkış noktasını. Duyurduğunuz için teşekkürler.

    YanıtlaSil