Gece CXX


1 Ocak 2017
Pazar

Yeni yılla birlikte kendime daha düzenli bir okuma ve yazma rotası belirlemeye karar verdim. İlk iş olarak okunacak kitapları belirlemekle başladım planıma. Önce kısa vadede okumayı planladığım kitapları belirledim. Murathan Mungan’ın Küre adlı kitabı ilk seçtiğim kitap oldu. Yeni yılda özellikle şiire ve Şiir Düşü’ne çok daha fazla zaman ayırmayı düşündüğüm için de seçtim aslında Küre’yi. Kitap, Poetika Yazıları altbaşlığını taşıyor ve benim için önemli bir şair olan Murathan Mungan’ın şiir üzerine düşüncelerini kitaplaştırdığı serinin ilki olarak okur karşısına çıkıyor. Üstelik kitap benim en sevdiğim renk olan mavi renge sahip ve yeni yılın ilk kitabının bu renk olması da beni mutlu etti. Önümüzdeki bir haftalık süreçte bu kitapla birlikte Tomris Uyar’ın Gecegezen Kızlar adlı öykülerini, Thomas Mann’in Değişen Kafalar adlı romanını, Turgut Uyar’ın Dünyanın En Güzel Arabistanı adlı şiir kitabını ve Enis Batur İçin Otuz Kuş Bakışı adlı kitabı da okumayı planlıyorum. Okuduğum her kitap için günü gününe Okuma Günlüğü’me notlar almaya da özen göstereceğim.
Murathan Mungan’ın Küre kitabını okumaya başladığım gibi kitap iki kitabı daha okunacaklar arasına getirdi. Madem Murathan Mungan’ın şiir üzerine düşüncelerini içeren bir kitabını okumaya başladım, şairin bir şiir kitabı da bu süreçte bana eşlik etsin, düşüncesiyle kütüphanemdeki Murathan Mungan kitaplarının bulunduğu rafa uzandığım anda karşıma çıkan ilk şiir kitabı olan Gelecek ve hemen onun yanında yer alan Aşkın Cep Defteri adlı kitap da okuma masama geldi. Ve böylece yeni yılın ilk kitap izleği de oluştu. Bakalım bu kitapları okudukça yanlarına başka hangi kitaplar eklenecek.

1ocak’17gecesi

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar