Gece CXXII


4 Ocak 2017
Çarşamba

Son zamanlarda sinemaya çok az vakit ayırdığım için kendimi oldukça kötü hissediyorum. Sinemaya gitmediğim gibi evde de pek film izlemiyorum. Üniversite yıllarında çok iyi bir sinemaseverdim. Çok önemli bir film arşivi de oluşturmuştum. Sinemanın klasiklerinden modern başyapıtlara, Türk ve dünya sinemasının en seçkin örneklerinden yüzlerce filmi arşivime dâhil etmiştim. O dönemde bazen günde 2-3 film izleyerek bu arşivin büyük bir kısmını izlemiştim ama hâlâ izlenmeyi bekleyen çok film var o arşivin içinde. Bunun yanında o dönemdeki kadar yoğun olmasa da kitap alışverişlerimin arasına sıkıştırdığım DVD’ler de son birkaç yıl içinde epey birikti. Son dönemde ayda 1-2 film izlediğim için ne arşivimdeki filmleri bitirebildim ne de dijital ortamdaki sinema kanallarından ve internetteki video sitelerinden faydalanabildim. Ama yeni yılla birlikte sinemaya daha fazla vakit ayırmaya karar verdim. Yakın dönemde başlamayı planladığım Mutlakalar Atlası için seçtiğim mutlaka izlenmesi gereken filmlerle işe koyulmayı planlıyorum. Bana sinemayı sevdiren David Lynch, Quentin Tarantino, Kim Ki-duk, Lars von Trier, Federico Fellini, Andrei Tarkovsky, Nuri Bilge Ceylan gibi yönetmenlerin filmlerini yeniden izlemeyi planlıyorum ilk iş olarak. Bu yönetmenlerin sinema aşkımı yeniden alevlendireceğinden eminim.

4ocak’17gecesi

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar