Okuma Günlüğü -35-


23 Ocak 2017 – Pazartesi

Kısa vadede okumak için 6 kitap ve 1 dergi belirledim: Dostoyevski’nin Suç ve Ceza romanı, Jorge Luis Borges’in Öteki Soruşturmalar adlı denemeleri, Ayfer Tunç’un Aziz Bey Hadisesi adlı öykü kitabı, Salâh Birsel’in Papağanname adlı günlüğü, Cahit Sıtkı Tarancı’nın Otuz Beş Yaş adlı toplu şiirleri, Lermontov’un Zamanımızın Bir Kahramanı adlı romanı ve Varlık Dergisi’nin Ocak 2017 tarihli 1312. sayısı…
Dostoyevski’nin Suç ve Ceza romanı 2 Hafta boyunca benimle birlikte olacak. Çünkü bu roman 2 Hafta adlı projemin başlangıç romanı… Hem kitabı sindire sindire okumayı planlıyorum hem de üzerine detaylı notlar almayı. Diğer belirlediğim kitaplar ise öncelikle Okuma Günlüğü’me, sonrasında da Okuma Defteri’me konuk olduktan sonra kütüphanemdeki yerlerine geri dönecekler. Dergi ise bir haftalık sürecin sonrasında Dergiler projemin ilk yazısına konuk olmaya çalışacak.

Uzun zamandır Borges okumak istiyordum. Önceliği öykülerine verecektim ama Öteki Soruşturmalar’ın sayfalarını karıştırınca önce denemelerini okumanın benim için daha iyi olacağını düşündüm. Borges’in öykülerini bir başka zamana öteleyince de öykü kontenjanımı Ayfer Tunç’a ayırmak istedim. Yıllar önce okuduğum ve etkisinde kaldığım Aziz Bey Hadisesi şu dönemde bana yazma konusunda da büyük bir ilham verecektir. Cahit Sıtkı Tarancı, özellikle Otuz Beş Yaş şiiri sayesinde ilk tanıdığım şairlerden biriydi. Bazı şiirlerini okumuş olmama rağmen toplu şiirlerini bugüne kadar okumaya fırsatım olmamıştı. Şimdi onun tüm şiirlerini okumanın da zamanı olduğunu düşünerek Otuz Beş Yaş’ı seçtim. Salâh Birsel denemeleriyle ve günlükleriyle her zaman bana ışık olmuştur. Şimdi Papağanname adlı günlükleri de yine bana önemli bir bakış açısı kazandıracaktır.
Yıllar önce mutlaka okunması gereken kitaplar listemi oluşturmuştum. Geçen zamanın ardından bu mutlaka yapılması gerekenler listesi için Mutlakalar Atlası adını uygun gördüm. Mutlakalar Atlası’nda mutlaka okumam gereken kitapların listesini yakında yayınlayacağım. Şimdi o listeden iki önemli kitabı da okumayı planlıyorum. Bunlardan biri Dostoyevski’nin Suç ve Ceza, diğeri ise Lermontov’un Zamanımızın Bir Kahramanı adlı romanları. Bu kitaplar sayesinde Mutlaklar Atlası da kendi yolunda ilerlemeye başlayacaktır diye düşünüyorum.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar