Okuma Günlüğü -38-


13 Mart 2017 – Pazartesi

Edebiyat ve sanat dergileri sadece kaliteli ürünleri içinde barındırdığı için değil, onlarca farklı konuyu bir araya getirip okurun zihninde çok fazla düşüncenin yeşermesine sebep oldukları için de çok önemlidir. Bu nedenle yazı masamın bir köşesinde daima dergiler yer alır ve hep bana yakın bir noktada yazma ritüelimi yönlendirirler. Açıp sayfalarını karıştırdıkça hem yazacak birçok konu çıkar bana hem de okuma yan yolları oluşturarak beni başka kitaplara, dergilere, yazarlara, filmlere, resimlere ve müziklere ulaştırırlar. Ne zaman yazma açlığı çeksem ilk iş olarak dergileri karıştırmayı tercih ederim. 2004 yılından beri edindiğim dergiler sayesinde çok iyi bir dergi arşivine de sahip olduğum için sadece güncel dergileri değil yıllar önce yayınlanan dergileri de her an erişebileceğim bir mesafede tutarım. Ki bu durum bana yılların edebiyat, sanat gündemini hatırlatıp ne gibi gelişmeler yaşandığını da gösterir.
Bugün de ilk iş olarak masamın üzerinde biriken dergileri okumaya karar verdim. Okuduğum her dergi sayfası beni farklı okuma yollarına soktu ve saatlerimi dergilerin içinde ve yönlendirdikleri kitaplarla geçirdim. Yazı masamdan kalkmaya yeltendiğimde geçen zamanın farkına bile varmamış olduğumu fark etmenin keyfini de yaşadım.


Okuma saatlerimde bana eşlik eden dergiler şunlardı: Varlık (Sayı: 1314), Sözcükler (Sayı: 66), Andante (Sayı: 125), İstanbul Art News (No:40), Altyazı (Sayı: 170), Notos (Sayı: 62), kitap-lık (Sayı: 190), Psikesinema (Sayı: 10), Masa (Sayı: 6), Milliyet Sanat (Sayı:696).

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar