Gece CXXV


21 Şubat 2017
Salı

Ne zaman okuma ritmimi kaybetsem bazı yazarlara ve bazı kitaplara dönerim. Beni tekrar okumaya çeken bazı yazarların başında Enis Batur, Ferit Edgü, Murathan Mungan, Ayfer Tunç, Selçuk Altun gibi yazarlar gelir. Bugün de okuma sıkıntısıyla karşı karşıya kalınca hemen bazı kitaplara yöneldim. Enis Batur’un birçok deneme kitabını karıştırdım; Ferit Edgü’nün özellikle Tüm Ders Notları’ndan bazı aforizmaları okudum; Murathan Mungan’ın 227 Sayfa ve 185 Sayfa kitaplarına göz attım; Selçuk Altun’un Kitap İçin’lerinin içinde daldım; Ayfer Tunç’un özellikle Suzan Defter öyküsünün birkaç bölümünü okudum; küçük İskender’in Eflatun Sufleler’i ve Cemal Süreya’nın Günler’i de beni okumaya çekmek için sırada bekliyorlardı. Aslında bu saydıklarım benim için okumaya başlama ritüeli anlamına da geliyor. Ne zaman okuma sıkıntısı yaşasam bu kitapları karıştırırım. Bugün gerek görmemiş olsam da bazen başka kitaplar ve dergiler de bana bu konuda büyük katkı yaparlar. Özellikle Notos dergisi; NTV Yayınları tarafından basılan Başvuru Kitapları (Film, Sanat, Mimarlık, Mitoloji gibi); İnkılâp Yayınları’nın Görsel Rehberleri; Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi; Azra Erhat’ın Mitoloji Sözlüğü; Ölmeden Önce 1001 serisinden çıkan Resim, Film, Kitap, Klasik Müzik adlı kitaplar; Attilâ İlhan’ın şiir kitaplarının sonunda yer alan Meraklısı İçin Notlar bölümleri; Selim İleri’nin özellikle Cehennem Kraliçesi ve Her Gece Bodrum kitapları; İletişim Yayınları tarafından yayınlanan Resimli Edebiyat Takvimleri ve elbette ki daha önce yazdığım yazılar, özellikle de çizdiğim rotalar ve projelerim bana okuma konusunda çok büyük birer şevk kaynağı oluyorlar.
Bugün de okumaya başlama ritüelim sırasında elime aldığım Enis Batur’un Gönderen’i beni okumanın serin sularında yüzdürdü adeta. Kafamı kaldırdığım anda kitabın 100 sayfasını geride bırakmıştım bile. Hem iyi bir okuma hızı verdi Gönderen bana hem de zihnime birçok düşünce bıraktı. O düşünceler de kâğıda dökülmeyi bekliyorlar.

yirmi1şubat’17gecesi

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar