Bugün bir… (12)


Bugün bir şiir okudum. Attilâ İlhan’ın “Bir Avuç Kıvılcım…” adlı kitabında yer alan Beni Bir Kere Dövdüler isimli şiirini… Bu şiiri okurken bir yandan da Cemal Süreya’nın Sizin Hiç Babanız Öldü Mü? adlı şiiri zihnimden geçmeye başladı. İki şiir arasında bir tını benzerliği dikkatimi çekti. Hemen Cemal Süreya’nın Sevda Sözleri kitabını aldım ve Sizin Hiç Babanız Öldü Mü? şiirini birkaç defa okudum. Tınıdaki benzerlik her okuyuşta beni daha da şaşırttı. Daha önce Behçet Necatigil’in Lâdes adlı şiirini okurken Cemal Süreya’nın Üstü kalsın şiiriyle bir tını benzerliği yakalayınca da bu şaşkınlığı yaşamıştım. Elbette birçok farklı şairin şiirinde bu tarz benzerlikler söz konusu olabilir. Ama çok büyük iki şair arasındaki bu tını benzerlikleri beni hem çok şaşırtıyor hem de çok mutlu ediyor. Çünkü şiir sadece yazanın düşünceleri üzerinden şekillenmiyor. Her yazılan şiir başka şairleri etkilemeyi başarıyor.
Bugün bir şiir okudum ve iki büyük şairin iki farklı şiiri arasındaki tını benzerliği beni bambaşka düşünce limanlarına yönlendirdi.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar