Okuma Günlüğü -40-


5 Haziran 2017 – Pazartesi

Bir süredir hedeflediğim okuma hızı düzeyine son günlerde ulaştım diyebilirim. Her gün en az 4 farklı kitabı okuyorum. Roman, şiir, öykü ve deneme türleri ana ekseninde birçok farklı kitabı bir arada okuyunca da kendimi çok keyifli hissediyorum.
Özellikle Z Raporu adlı projeme başladığım günden beri okuma hızımda çok büyük bir artış oldu. Ama asıl önemlisi Z Raporu sayesinde hem okuma hem de yazma serüvenime bir süreklilik kazandırmış oldum.
Bugün yine 4 farklı türde kitabı bir arada okuma ritüelimi sürdürdüm. Fernando Pessoa’nın Huzursuzluğun Kitabı, Jorge Luis Borges’in Alef, Nâzım Hikmet’in Benerci Kendini Niçin Öldürdü? ve Gülten Akın’ın Şiiri Düzde Kuşatmak kitaplarının bir kısmını okudum. Ayrıca çok uzun zamandır okumak istediğim Rekin Teksoy’un Sinema Tarihi ve Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedi’sini de okumaya başladım. Aslında birkaç derginin de sayfalarını karıştırmayı planlıyordum ama buna vaktim kalmadı. Bu şekilde hem edebi kitapları hem de başvuru kitaplarını bir arada okuyunca inanılmaz bir keyif aldım. Okumanın hazzını bugün tam anlamıyla hissettim. Eğer okuduğum her kitap için Okuma Defteri’me gereken notları da alabilirsem o zaman yazmanın da hazzını yaşamış olacağım.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar