Z Raporu (5 Haziran 2017)


1. Nâzım Hikmet’in Benerci Kendini Niçin Öldürdü? adlı kitabının Taranta-Babu’ya Mektuplar bölümünü okudum. (Syf: 179-220)

2. Gülten Akın’ın Şiiri Düzde Kuşatmak adlı kitabını okumaya başladım ve kitaba adını veren ilk bölümdeki Sanatın İşlevi I, Sanatın İşlevi II, Sanatta Öz ve Biçim, Gerçekçilik, Bir Açıdan Bakmak, Kuşkuyla İnanç, Ürün ve Şiir Ürünü başlıklı denemeleri okudum. (Syf-30)

3. Fernando Pessoa’nın Huzursuzluğun Kitabı adlı kitabının Olaysız Bir Özyaşam Öyküsü adlı ilk bölümünün 151-180. metinlerini okudum. (Syf: 205-239)

4. Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi’nden Alvar Aalto, Abacus, Nuri Abaç, Abak, Magdalena Abakanowicz, Abanoz ve Abbasi Mimarlığı ve Sanatı maddelerini okudum.

5. Not Defteri için notlar aldım.

6. Jorge Luis Borges’in Alef kitabındaki Emma Zunz, Asterion’un Evi ve Öteki Ölüm adlı öyküleri okudum. (Syf: 54-72)

7. Aklımda Kalanlar için Borges’in Emma Zunz öyküsünü seçtim.

8. Karalama Defteri için bazı kelimelerin çağrıştırdığı yazarlar, şairler, sanatçılar üzerine yazmaya başladığım yazıya yeni eklemeler yaptım.

9. Tınısını Sevdiğim Sözcükler Atlası için anlak kelimesini belirledim.

10. Rekin Teksoy’un Sinema Tarihi’ni okumaya başladım ve Başlangıçta Söz Yoktu adlı Birinci Bölüm’deki Sinemanın Doğum Günü, Sinemanın Tarih Öncesi, Karanlık Oda, Büyülü Fener, Robertson’un Gösterileri, Tomatrop, Fenakistiskop, Panorama ile Diaroma, Fotoğrafın Bulunması, Hareketin Çözümlenmesi: Muybridge ile Marey ve Emile Reynaud’nun Optik Tiyatrosu başlıklı metinleri okudum. (Syf-25)

11. Okuma Günlüğü için son günlerde okuduğum kitaplardan kısaca bahsettiğim bir yazı kaleme aldım.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar