Z Raporu (1 Ocak 2018)


1. Enis Batur’un Bu Kalem Un(Ufak) adlı kitabının ilk bölümü olan Mütemmim Cüz (1995-2003)’te yer alan aforizmaları okudum. (Syf-29)

2. Italo Calvino’nun Bir Kış Gecesi Eğer Bir Yolcu adlı romanını okumaya başladım. Yazarın Sunuş yazısını, Birinci bölümü ve kitaba adını veren Bir Kış Gecesi Eğer Bir Yolcu adlı ilk roman metnini okudum. (Syf-38)

3. Tınısını Sevdiğim Sözcükler Atlası için Alegori ve Marazi kelimelerini seçtim.

4. Orhan Veli’nin Bütün Şiirleri adlı kitabının Garip bölümündeki Garip İçin ve Garip başlıklı yazıları ve [Gemliğe doğru], Robenson, Rüya, İnsanlar, Bayram, Hicret I-II, Sol Elim, Gölgem, Gözlerim, Dağ Başı, Şoförün Karısı, Dedikodu, Kitabe-i Seng-i Mezar I-II-III, Derdim Başka, ?, Harbe Giden, Baş Ağrısı, Sabaha Kadar, İstanbul İçin, Ne Kadar Güzel, Sevdaya Mı Tutuldum?, Gemilerim, Güzel Havalar, Karmakarışık, Illusion, Anlatamıyorum, Kızılcık, Eski Karım, Kuşlar Yalan Söyler, Festival, Kaside, Efkârlanırım ve Söz adlı şiirleri okudum. (Syf-67)

5. Stefan Zweig’ın Ay Işığı Sokağı adlı öykü kitabını okumaya başladım ve kitaba adını veren öyküyü okudum. (Syf-20)

6. Günün Resmi’ni belirlemek için YKY’nin Sanat dizisinden yayınlanan Chagall adlı kitabı inceledim ve ressamın Doğum Günü adlı resmini seçtim.

7. Behçet Necatigil’in Mitologya adlı kitabını okumaya başladım. Kitaptaki 1. Mitos ve mitologya nedir?, 2. Yunan ve Latin mitologyasını bilmek niçin gerekli?, 3. İlk Türk mitoslarına hangi eserlerde rastlıyoruz?, 4. Bu kitapta Türk mitologyasından bahsedilecek mi?, 5. Şaman dininin inançlarına, yani Altay Türkleri’ne göre dünya nasıl yaratılmıştır?, 6. İlk Türk destanları nelerdir?, 7. Türk mitoslarını, eski destanlarımızın hiç değilse özetlerini toplu halde nerelerde bulabiliriz?, 8. Yunan ve Latin mitologyası ilk defa kimlerin, hangi eserlerinde yazıya geçti?, 9. Homeros ve Hesiodos’un kimlikleri konusunda neler biliyoruz? ve 10. Eserlerinde mitologyayı da işlemiş ilk Latin şairleri kimlerdir? başlıklı bölümleri okudum. (Syf-20)

8. Black Mirror isimli dizinin 4. sezonunun 1. bölümünü izledim.

9. Not Defteri için notlar aldım.

10. Aklımda Kalanlar için Orhan Veli’nin Kitabe-i Seng-i Mezar I, İstanbul İçin/Dâvet, Güzel Havalar, Anlatamıyorum ve Söz adlı şiirlerini seçtim.

11. Ne Var Ne Yok için 11. Çukurova Kitap Fuarı hakkında bilgi notu hazırladım.

12. Okuma Günlüğü ve Gece’yi yazdım.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

1 Yorumlar