Z Raporu (2 Ocak 2018)


1. Orhan Veli’nin Bütün Şiirleri kitabının Vazgeçemediğim bölümündeki Bir Roman Kahramanı, Sakal, Yolculuk, Istanbul Türküsü, Tren Sesi, Değil, Giderayak, Keşan, Misafir, Eskiler Alıyorum şiirleri ile Destan Gibi (Yol Türküleri) bölümünü ve Yenisi bölümündeki Tahattur, Altın Dişlim, Bir İş Var, Şanolu Şiir, İçinde, Cımbızlı Şiir, Kumrulu Şiir, Ah! Neydi Benim Gençliğim!, Denizi Özliyenler İçin, Kapalı Çarşı, Ölüme Yakın, Zilli Şiir, Pırpırlı Şiir, Sere Serpe ve Ek bölümündeki Altındağ şiirlerini okudum. (Syf: 68-109)

2. Günü Şiiri için Orhan Veli’nin Eskiler Alıyorum şiirini seçtim.

3. Italo Calvino’nun Bir Kış Gecesi Eğer Bir Yolcu adlı romanının İkinci Bölüm’ünü ve Malbork Kasabasının Dışında adlı roman metnini okudum. (Syf: 39-53)

4. Tınısını Sevdiğim Sözcükler Atlası için lirik, parodi, senfoni ve melodi sözcüklerini seçtim.

5. Enis Batur’un Bu Kalem Un(Ufak) kitabının Üçyüzaltmışdört Yöneltilmiş Soru Cümlesi bölümünü okudum. (Syf: 31-154)

6. Masa Dergisi’nin Ocak 2018 tarihli 12. sayısında yer alan Haydar Ergülen imzalı Cemal Süreya İçin 7 Kırlangıç başlıklı yazıyı okudum.

7. Black Mirror isimli dizinin 4. sezonunun 2. bölümünü izledim.

8. Stefan Zweig’ın Ay Işığı Sokağı adlı kitabındaki Leporella öyküsünü okudum. (Syf: 21-48)

9. Notos’un Aralık 2017-Ocak 2018 tarihli 67. sayısının dosya konusu olan Edebiyat Toplumu Nasıl Bilir?/Edebiyatımızda Roman-Toplum İlişkisi kapsamında Zeynep Uysal tarafından kaleme alınan Yeni Bir Toplumsallığın Peşinde Deneyimden Dünyaya Açılan Roman başlıklı yazıyı okudum.

10. Behçet Necatigil’in Mitologya kitabının 11. Ya tragedya, komedya şairleri?, 12. Roma dininde etkileri olan Latin mitologyası nerede doğdu? Yunan mitologyası ile Latin mitologyası arasında benzerlik var mı?, 13. Yunan mitologyasına göre dünya, evren nasıl yaratıldı?, 14. Yunan ve Latin klasiklerinde ve başka Batı eserlerinde, mitolojik isimlerden en çok Zeus ve İupiter isimlerine rastlıyoruz; niçin?, 15. Zeus’un öbür iki erkek kardeşi Poseidon ile Hades mitoslara ne şekilde geçtiler? Görünüşleri, kılıkları nasıldır?, 16. Zeus’tan olma tanrılar kimlerdir ve nedir öyküleri, nitelikleri?, 17. Dionysos’u şarap tanrısı biliyoruz, Zeus’un oğulları arasında adı geçmedi; Zeus’un oğlu değil mi?, 18. Peki, ya Herakles? O da Zeus’un oğluydu; Herakles de tanrı değil mi?. 19. Zeus’un kız kardeşi Hera, mitoslarda nasıl bir kadın olarak geçer? ve 20. Zeus’un öteki kız kardeşi Hestia, mitoslarda yüceltilir mi; nasıl? başlıklı bölümleri okudum. (Syf: 20-31)

11. Not Defteri için notlar aldım.

12. Aklımda Kalanlar için Orhan Veli’nin Sakal, Istanbul Türküsü, Eskiler Alıyorum ve Ölüme Yakın şiirlerini; Stefan Zweig’ın Leporella öyküsünü ve Zeynep Uysal’ın Yeni Bir Toplumsallığın Peşinde Deneyimden Dünyaya Açılan Roman denemesini seçtim.

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

1 Yorumlar

  1. Z Raporu'nu sevdim. İz sürmek için kullanabilirim. Bakalım ben de sizinle aynı sürede mi okuyorum bu kitapları. Özellikle Zweig'in Ay Işığı Sokağı kitabını en kısa zamanda okuyacağım. Black Mirror da izlemek istediğim dizilerden. Z Raporlarınızı takip edeceğim.

    YanıtlaSil