Gece CXIV


16 Ekim 2016
Pazar

Enis Batur, Su, Tüyün Üzerinde Bekler kitabının Altıncı adlı bölümünün IV. denemsinde bir arkadaşını anar. Kendisine temas eden kişiye aynı şekilde simetrik temas etme ihtiyacı hisseden arkadaşını… Bir obsesyon sahibi bu kişiyi okuyunca uzunca bir süre önce gündemime aldığım takıntılı insanlar projesi yeniden gündemime giriverdi. Gündelik yaşamımızda birçok takıntılı insanla karşılaşırız. Kiminde simetri takıntısı vardır, kiminde temizlik… Kimi sadece düşünce boyutunda bir takıntı yaşar, kimi de Enis Batur’un arkadaşının yaşadığı gibi fiziksel bir takıntı… Onlarca farklı takıntı çeşidi vardır ve bu takıntıların tedavisi de üzerine gitmektir. Beni asıl ilgilendiren konu bu takıntılı insanların edebiyat dünyasında nasıl irdelendiği. Roman ve öykü kahramanı olarak bir sürü takıntılı karakterle karşılaşırız. Ama ben özellikle şiirde bu takıntılı tipleri aradım uzunca bir süre. Obsesif şiirler antolojisi gibi bir seçki oluşturmak için… Elbette ki istediğim düzeyde bir birikime ulaşamadım ve o proje de bir penguen kolu/kanadı olarak kaldı. Şimdi bu gece hem o projeye yeniden döndüm, hem de takıntılı insan tiplerini daha fazla gözlemlemem gerektiğine karar verdim. Ve uzun zamandır kafamı kurcalayan psikoloji/psikiyatri terimleri ve özellikle psikiyatrik bozukluklar üzerine detaylı bir araştırma da yapmam gerektiğini yeniden fark ettim.

on6ekim’16gecesi edirne

Tuna BAŞAR

Yorum Gönder

0 Yorumlar